úterý 4. července 2017

Noc kostelů 2017 - Brno v Židenicích


Noc kostelů je již tradiční událost, která oživila dění v celé ČR. V Brně se konala série koncertů, nejrůznějších doprovodných programů a speciální jízdy šalinou. Ty mě velmi zaujali díky rozhovorům, které vně probíhaly s hosty. Objevila se tam například spisovatelka Hana Pinknerová, pomocný brněnský biskup Pavel Konzbul, senátorem PhDr. Zdeněk Papoušek a další.
Tento rok jsem ale nebyla běžným návštěvníkem, jako obvykle, ale účastníkem. O týden dříve jsem potkala dlouholetého známého, který šel za kmotra kamarádce a spolužačce z konzervatoře při biřmování. Na příjemném Agape plném obžerství na zahradě za jezuitským kostelem Nanebevzetí Panny Marie jsem se zčuchli a domluvili se, že by se jim hodili do židenické scholy housle právě na Noc kostelů. Mě už škola skončila, tak proč si nezahrát. Jedna zkouška a výstup je ideální časový odběr.
Šli jsme na řadu až v 20:15 s přichystanými písničkami, jak převzatými tak i autorskými. Složení bylo následující: bicí, kytary, housle a zpěvy. Při narychlo připravovaném zvučení se ovšem vloudila malá chybička. Můj suverénně umístěný snímač na houslích, poctivě předchozího dne instalovaný, se ukázal jako nefunkční. Až při zapojování kabelu jsem si uvědomila, že na mě hledí hodinková baterka, která již hodně dlouho nebyla měněna. Takže se hrálo akusticky. Z toho plyne ponaučení: Měňte baterky před koncerty! 
Výstup se jinak vydařil, známější kousky s námi zpívalo mnoho lidí z lavic a atmosféra byla příjemně tetelivá. I ohlasy na houslové vyhrávky byly dobré, jen to prý bylo takové tiché... Nasledovalo společenské plkání v místní kavárničce u vchodu do kostele nad domácími limonádami. Ale to už se stmívalo. Takže zase příští rok!
Hrálo se například:
... 
Fotky přímo z Židenic ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat