středa 13. listopadu 2019

Podzimní lampion

Na FB stránkách obce, do které jsme se nedávno přestěhovali, se objevila pozvánka na Lampionový průvod, a jelikož můj milovaný syn miluje světýlka a svíčky, bylo jasné, že půjdeme.

Zdroj: vlastní foto
Po dlouhé době mě chytla chuť něco vlastnoručně vytvořit. Do papírnictví jsem neměla šanci se dostat, abych koupila již hotový lampion, a tak jsem musela využít dostupné zdroje a tvořit. Naštěstí nic extra potřeba nebylo. Projela jsem pár videí s návody na YouTube a dala se do práce. Samozřejmě za pomoci toho malého človíčka, kvůli kterému se to všechno mělo dít.


Potřebujeme:
  • Kulatá krabička od taveného sýru,
  • pečící papír,
  • barevný papír,
  • lepidlo,
  • nůžky,
  • drátek nebo provázek,
  • listy ze stromu,
  • čajová svíčka nebo LED světýlko.



Postup:
  1. Výroba lampionu započala celkem příjemnou procházkou. Do obchodu to máme z kopce a odrážedlo značky Puky svištělo dobře. V obchodě jsem vzali krabičku taveného sýru a vyrazili k pokladně. Samozřejmě se placení neobešlo bez dlouhého čekání na odbavení několika přeplněných košíků před námi a opětovného vysvětlování, že "ňamin" máme doma dost, na nikoho se jazyk nevyplazuje a na zboží, které si nekoupíme se jen kouká a nebere se do rukou.
  2. Hned před obchodem nám upadlo z odrážedla sedátko. Z nějakého důvodu se nám uvolnily šrouby, které ho držely a my pokračovali dál v naší cestě s pouze nasazeným sedátkem. Na hřiště, kam jsme mířili kvůli houpačce se nacházela bříza, která poskytla ideální velikost a barvu listů, které jsme společně posbírali na náš budoucí lampion. Následovala náročná cesta do dlouhého kopce domů, s odrážedlem a sedačkou v jedné ruce, dítětem s bolavými nožičkami v druhé, a to v 9. měsíci těhotenství.
  3. Doma již bylo veseleji. Malý si vedle mě kreslil a já vystřihovala a chystala jednotlivé části na lepení. Jelikož se mi jedna vrstva pečícího papíru zdála pro toho našeho Kazisvěta málo, udělala jsem dvojitou. Lepící papír jsem měla samolepící. Krabička od sýru měla tvořit pevné dno a víčko lampionu. Do víčka jsem vystřihla kruhový otvor.
  4. Na lepení lístečků jsem si samozřejmě pozvala malého odborníka. Nadšeně lístky připlácával, a kdybych to nechala na něm, tak polepí stěny lampionu zcela neprodyšně. Výsledek byl uspokojující a kupodivu nic co se nemělo slepit se také opravdu neslepilo. Použila jsem Herkules i na lístky. Samolepící papír dělal trochu neplechu. Přeci jen pečící papír dost rozmáčel, stejně tak i Herkules. Proto bych příště raději použila obyčejný barevný papír s lepidlem na papír v tyčince. Pod lístky to ale nijak nevadilo, když si člověk hlídal množství lepidla, aby nevytékalo ven. 
  5. Následovalo slepení všech částí. Krabička nám zazářila žlutě a lístečky krásně doladili podzimní atmosféru. Na dno jsem opět za pomoci Herkulesu přilepila kalíšek s čajovou svíčkou (před slepením do finálního tvaru). Původní plán byl použít tavnou pistoli, ale po stěhování jsem ještě neobjevila její umístění. Výsledek byl dostačující, jen delší čekání. Samozřejmě se mohl udělat z papíru jen nějaký držáček na LED světýlko, či použít tyčku na lampion, která už přímo v sobě světýlko zakomponované má, ale já jsem stále ještě za tradiční cestu, za měkké světlo svíčky.
  6. Následovalo už jen vytvoření dírek na provázek (drátek je u nás nedostatkové zboží) k vytvoření závěsného ucha. Tyčka rovněž byla handmade. Posloužili 4 špejle obvázané papírovou páskou s očkem na konci. (Tchán měl nápad, ať použijeme násadu od koštěte, ale to jsem zavrhla jako hloupý vtip.)
Zdroj: vlastní foto
Zdroj: vlastní foto

V průvodu ani jeden lampion neshořel, na což se myslím pár dalších rodinných příslušníků v našem závěsu tajně těšilo. Snad všichni až na nás měli LED světýlka na tyčkách, takže ani nic nehrozilo. My jsme to kupodivu také zvládli bez úhony. Jen byly zapotřebí čajové svíčky dvě. Přeci jen, rozšafná chůze syna způsobila mnoho cákanců vosku po dně lampionu, a tím zkrácenou životaschopnost svíčky. Připraveni jsme ale na tuto variantu byli. I šel nový kalíšek od čajové svíčky zasunout bez námahy do starého, což mě mile překvapilo.

Tak za rok se budeme těšit zas!

A zde je důkaz místo slibů (nejen o naší účasti na Lampionovém průvodu, ale také o nedostačujících schopnostech telefonu fotit bez dostatku světla):

Zdroj: vlastní foto


Použila jsem tyto návody:

Žádné komentáře:

Okomentovat