úterý 10. prosince 2019

Šustící hračka

Včera, na moje narozeniny, byl předpokládaný termín porodu mého druhého synátora. Bohužel mi dárek nenadělil v podobě své přítomnosti a dál si hoví v bříšku. Pro zkrácení čekání jsem se konečně rozhodla pustit do hračky, na jejíž výrobu se chystám už poměrně dlouho. Jedná se o šustící čtverec s cancourky po okrajích na hraní.

Zdroj: vlastní
Nebylo úplně snadné přijít na to, co je uvnitř šustících hraček. Samozřejmě jsem se neodvažovala nějakou párat a ničit. Rozhodla jsem se pro návštěvu internetových diskuzí, a to se nakonec také vyplatilo. Doporučovány byly různé balící celofány a alobaly, ale to bych být vámi nezkoušela. Jedna z rad ale vskutku užitečná byla. Hračky je dobré naplnit izotermickou fólií. Dají se pak hračky z ní vyrobené prát na 40 °C, sušit v sušičce i žehlit.

Co to je izotermická fólie a kde ji sehnat? Jedná se o lehkou a skladnou plastovou (polyethylenovou) fólii, na kterou je v tenké vrstvě chemicky nanesen hliník. Je používaná ke snížení tepelných ztrát lidského těla především při první pomoci. To znamená, v papírnictví se po ní neptejte (jak znělo jedno doporučení), je to marné. Když jsem se ptala v kamenných obchodech s látkami po Brně, tak na mě koukali poněkud nechápavě, cože to po nich chci. Seženete ji v lékárně do 30,- Kč za rozměr 140x200 cm. Také se dá objednat z některých internetových obchodů s blbinkami pro švadlenky, např. Manverko a Látky u žížalky.  Někteří prodejci na Fléru nabízejí předražené alternativy z ciziny, ale to jsem neměla možnost vyzkoušet a zatím ani nemám důvod. Posuďte sami: Jak to šustí v akci.


Pro výrobu hračky jsem vybrala černobílý puntík na plátně a to schválně. Ač jsou světlonké barvičky v postýlce novorozeňátka rozkošné, nejsou příliš efektivní pro ně samé. Jako druhou stranu jsem zvolila plyš, pro podporu rozvoje hmatu.

"Novorozenec vidí zhruba jen 10% toho co dospělý člověk... Miminka už od 2. týdne života začínají vnímat kontrastní prostředí, především černobílé předměty se vzorem šachovnice. Je proto dobré dávat dítěti k prohlížení různé hračky a předměty v této kombinaci a to blízko k očím a pohybovat s nimi do stran, nahoru a dolů. Novorozenec má dobře vyvinutý uchopovací reflex, a jakmile hračku spatří, může ji chytit a prohlížet si jí. Je dobré si uvědomit, že miminko vidí v počátcích svět v odstínech šedi, černobílé hračky ho proto snadno zaujmou a povzbudí jeho touhu objevovat a zkoumat..." zdroj
Stužky jsem použila "co dům dal". Žlutý proužek umístěný přes puntíkatou stranu může sloužit pro další možnost zachycení hračky (je na volno), k vyšití jména majitele hračky, a nebo pro oboje.

Zdroj: vlastní
Potřebujeme:
  • Izotermická fólie,
  • 3 kontrastní látky,
  • různé stužky.

Dále potřebujeme:
  • Šicí stroj,
  • nit,
  • nůžky,
  • pravítko,
  • špendlíky.

Postup:
  1. Vystřihneme ze 2 látek a fólie čtverce o velikosti 20x20 cm (případně jiný požadovaný rozměr).
  2. Na jeden látkový čtverec si přišijeme ozdoby ke stranám v podobě oušek stužek a jednoho tunýlku ze třetí látky.
  3. Následně sešijeme při kraji všechny čtverce k sobě líci ven, ale dáváme pozor abychom nechali nesešitý otvor, kterým budeme látku protáčet.
  4. Otočíme sešitý polotovar naruby a znovu čtverec obšijeme. Opět necháme otvor pro otočení nesešitý.
  5. A je tu finále. Otočíme opět líce ven a sešijeme otvor, který jsme si nechávali otevřený. Můžeme použít skrytý steh a nebo jednoduše celý čtverec obšít ještě jednou. Já strojem projela pouze spodní stanu přes otvor.

Zdroj: vlastní
Zdroj: vlastní
K dokonalosti má hračka daleko, ale na prototyp dobré. Určitě zkusím znovu, až nebudu vědět co pro mimčo nějaké kamarádky.

Hodně štěstí ve tvoření!

Žádné komentáře:

Okomentovat